Pages

Selasa, 17 Juli 2012

Hiragana


huruf hidup        yōon
o  (ya)  (yu)  (yo)

ka ki ku ke ko きゃ kya    きゅ kyu    きょ kyo
sa shi      su se so しゃ sha    しゅ shu    しょ sho
ta chi      tsu      te to ちゃ cha    ちゅ chu    ちょ cho
na ni nu ne no にゃ nya    にゅ nyu    にょ nyo
ha hi fu he ho ひゃ hya    ひゅ hyu    ひょ hyo
ma mi mu me mo みゃ mya    みゅ myu    みょ myo
ya       yu       yo
ra ri ru re ro りゃ rya    りゅ ryu    りょ ryo
wa wi       we wo
     

ga gi gu ge go ぎゃ gya    ぎゅ gyu    ぎょ gyo
za ji zu ze zo じゃ ja     じゅ ju     じょ jo
da (ji)     (zu)     de do ぢゃ (ja)   ぢゅ (ju)   ぢょ (jo)
ba bi bu be bo びゃ bya    びゅ byu    びょ byo
pa pi pu pe po ぴゃ pya    ぴゅ pyu    ぴょ pyo

[sunting]
Lihat pula
Kanji
Bahasa Jepang[sembunyikan]
l b s
Huruf kana

Hiragana Katakana

      k     s     t     n     h     m     y     r     w
            (n)




(a) (ka)      (sa)      (ta)      (na)      (ha)  (ma)      (ya)      (ra)      (wa)


(i) (ki)      (shi)     (chi)     (ni)      (hi)  (mi)          (ri)      (wi)


(u) (ku)      (su)      (tsu)     (nu)      (fu)  (mu)      (yu)      (ru)     


(e) (ke)      (se)      (te)      (ne)      (he)  (me)          (re)      (we)


(o) (ko)      (so)      (to)      (no)      (ho)  (mo)      (yo)      (ro)      (wo)


(sokuon)    (dakuten) (chōonpu)

0 komentar:

Posting Komentar

Comment Please